Wednesday 18 February 2015

KEHIDUPAN BERGELAR LEPASAN SPM

ASSALAMUALAIKUM.. Rindu gila lah nk update blog ni kan..hehe.. Well, cuba tengok background, lagu, html aku... semua da cantik2.. Haaa.. ni semua hasil drpada kerja keras aku yg tak putus2 gagah nk meng-upgrade blog sampai begini rupanya.. Ahhh I'm in love with this background! cantik kan? -.- ok let's start with the title.. Kehidupan bergelar lepasan SPM.. Alhamdulillah, tanggal 25 November 2014, aku sudah menamatkan last paper iaitu Bio dengan jayanya sekali hakhak.. Alright, so mesti korang hangpa nak tau perasaan aku kan? Hmm, first aku rasa lega sesangat bila da tamat alam persekolahan yg penuh dgn onak dan duri..haha. yela da 11 tahun aku tunggu saat ni.. habis jugak sekolah ek.. hilang stress.. yela 11 tahun aku brtungkus lumus usaha utk menjadi yg terbaik dlm apa saja perkara. seriusly, rasa penat tu dah hilang.. lepas ni cabaran mungkin lebih mencabar.. ini baru permulaan sahaja. Secondly, aku dpt rehatkan mata dan otak aku drpd berfikir ttg pelajaran.. common lah kan budak sekolah tak tidur sbb study..Ok,, rasanya tu je kot,, so kita ke title yg seterusnya iaitu pengalaman,.. yeahhh pengalaman sepanjang ak bergelar lepasan SPM sgt membosankan - __- Tak keja, goyang kaki dan wat lek wat peace hahaha.  Teruk betol kan hmm.. yelaaa, family ak ni bukan yg jenis suka melancong..Nak mesej dgn kesayangan,, huahuaaaaa sedihhh kena tinggal T.T Bukan kekal tpi sementara kay,, Dia dpt PLKN.. Baru jer balik 15hb 2 hari lpas.. Betapa rindunya akuuu huhuhu..  So aku mmg duduk rumah je sepanjang tamat sekolah ni.. nak keja x dak transport, nak melancong x boleh, nak kawin kena tggu abis belajar.. haha.. Tapi yg specialnya, sepanjang aku menetap dlm rumah ni, byk aktiviti yg aku buat, Nak tau apa aku buat??

1) CUBA PETUA ORANG DULU2
- Ok.. ni first week ak dh abis spm,, malam2 serius aku bosan spend time dgn hp .. So, ak tiba2 ada idea nk mncuba petua org tua2 ni.. aku pun google,, satu petua yg berkesan kat aku ialah petua memerahkan bibit dgn sapu madu.. haha excited bila bibir ,erah.. Tapi kesan tu kejap je,, nnti lama2 hilang. mungkin kena sentiasa buat.. aku ni kan hangat2 taik kucing ayam. Buat sat pas tu nnti cuba petua lain plak.. selain tu, aku ada gak cuba petua buang eyebag aka mata panda ni,.. Huhu.. kesian kt bawah mata aku ni.. BENCINYAA!! Aku pakai kentang malangnya tak jadi haha. -.-'

2) JOIN GIVEAWAY !!!
-Ok.. HAHA ni mmg favourite aku.. Aku mula terjebak dgn GA ni seejak 18 Dec yg lalu.. Join2, eh eh ada rezeki.. Alhamdulillah.. Sampai semalam aku join giveaway..Hari ni aku umumkan yg aku dengan rendah hatinya STOP JOIN GIVEAWAY ! Sebb apa, sebab dia dh balik haha. Nnti dy marah aku tdoq lambat..Membebel je keja dy haha tpi aku tau dy risaukan aku.. ok sekejap ade keja nk wat jap gi aku sambung ye.
ok back to the topic... ak nk stop GA sbb ak dh penat bersengkang mata sampai tak tido..huhu.. nk hilangkan eye bag ni..klu blh sblum hari result ak nk hilangkan eye bag ni huaaaa . Hmm.. setakat ni aku dah menang 26 giveaway contest kt instagram hehhe. sebulan kira2 10 ak dpt tau. Kalau aku total smua mencecah RM500! Apa yg aku dapat? Antaranya,
-baju
-dress
-floral mask
-bvr collagen
-tudung
-nail polish
-eye mask,lip mask,face mask
-serum alpha arbutin
-jam tangan
-stoking
-wood art
-foundation
-chocolate soap
-pop phone retro (satu2nya gadjet yg ak menang haha)

HAHA aku rasa aku dah list semua.. Alhamdulillah kan :) Aku nk ucap jutaan terima kasih kpd admin yg baik hati anjurkan GA ni dan memilih aku sbg pemenang.. Banyak yg dpt aku belajar drpada join ni macam cara2 promote ig shop, cara2 mengayat, buat slogan kreatif dsbgnya... heheheh. So lagi 2 minggu lagi nk result, jadi selepas ni aku nk teruskan perjuangan aku dlm bidang memasak hakhak. Start esok, aku akan belajar memasak :P Aku tak lupa janji aku ... Aku pun dah segan silu bila si dia ni tanya "Dah pandai masak ke?' huhuhu. Insyaallah aku akn cuba. Doa2kan aku ek, esok aku nak masak ayam karamel. :D

So itu je la pengalaman aku setakat ni.. insyaallah kalau aku karamel aku berjaya, ak kongsi kat sini ek. :)

p/s: Happy birthday to si dia yg ke-18 tahun.. ^_^ 13 Feb.  semoga dpanjangkan umur,murah rezeki, cepat kawin  dan jd anak yg soleh,..amin.. oh yee bulan depan my father and I will be going to Singapore atas tajaan teeetttt maaf tak boleh sebut takut jd isu sensitif. Tggu la 13 Mac lps result!