Thursday 25 September 2014

Bukan Menghukum, Cuma Memberi Kesedaran dan Harapan Baru

Tamat ujian eksperimen aku kali ini. Aku terangkan segala-galanya kat dia. Maafkan saya, awak. Saya perlu buat macam tu untuk mengelakkan diri saya disakiti lagi selepas awak dan orang yang saya pernah sayang dulu menyakiti saya. Niat saya bukan untuk menghukum awak. Cuma saya nak awak rasa perasaan saya ketika itu. Awak dah rasa kan? Sakit kan? :') Macam tu yang saya rasa bila awak buat kat saya dulu. Saya nak awak SEDAR perbuatan awak selama ni. Memang awak dah berjanji yang awak akan berubah, tapi saya tak berani jamin sepenuhnya. Bila saya buat macam ni, saya yakin awak dah rasa semuanya, patah hati,hancur hati, segala-galanya... dan awak takkan ulang lagi perbuatan lama awak sebab awak dah pernah rasa sakitnya bila disakiti oleh orang yang awak sayang. Sekali lagi., maafkan saya. Saya bukan nak menghukum awak. Saya tak nak mengharap sangat-sangat dengan harapan awak tu. Jika ditakdirkan, itulah takdirnya. Saya tak boleh berjanji apa-apa. Masa depan memang saya yang merancand tapi Dia yang menentukanNya. Saya pun tak nak awak putus harapan. Saya tak nak awak jadi macam saya yg dah putus harapan banyak kali, sebab lelaki. Harapan saya supaya awak sedar dan berubah. Just that. . . oke Assalamualaikum. ;")

p/s : Dia memang tengah frust tu, aku tau. Bukan senang nak memaafkan orang, bukan senang nak pulihkan hati yang tengah sakit.