Wednesday 10 September 2014

KEKECEWAAN

Aku ingat, aku boleh tahan dgn segala kekecewaan ini. Aku ingat aku boleh pendam. Bila keluar dari dewan periksa, aku jadi kaku. Tak terkata. Semua sibuk bincang jawapan. Sibuk tanya aku tinggal berapa soalan. Ya, aku tinggal 9 soalan kertas 1. Tapi yang lain tinggal kirang drpada aku.ADD MATH. Aku terdiam. Tapi aku rasa apa yg aku jawab ni lebih baik daripada dulu. Cuma.. aku belum mampu mencapai apa yg aku harapkan. LULUS. Macam mana? Buntu sampai sekarang. Itu masalah aku yg paling utama. Subjek yg plg digeruni pelajar, termasuk aku. Dah masuk 2 tahun aku belajar. Sekali je pun lulus. Yg lain bungkus. Sejak dari exam pertengahan tahun lepas, aku jadi down yang teramat. Kegagalan kedua seumur hidup aku jadi pelajar. Tapi ak anggap itu adalah kegagalan pertama aku. Sebab, kimia yg gagal tu berpunca dari aku sendiri. Aku yg lalai. Tapi masa tu, ak dh usaha. Mungkin ak dh struggle tapi belum cukup. Lepas kegagalan pertama tu, aku jadi seorg yg sgt down bila setiap kali exam add math. Down ak takkan ditunjuk kt org lain. Ak sembunyi nangis dlm toilet. Toilet tempat ak nangis, lepaskan kekecewaan. Aku KECEWA. Aku rasa sedih sbb aku musnahkan harapan sekolah, harapan keluarga, dan... Yg paling penting sekali aku sedih sebab dah kecewakan diri aku sendiri. :') Tak tergambar betapa kecewanya aku. Mcm2 bermain kat fikiran. Macam mana kalau SPM aku fail add math? Cacat result aku. Semuanya sebab ADD MATH. Aku tak terdaya. Balik tadi, aku fokus pada Bio. Tiba2, soramg tanya macam mana exam tadi. No komen.Aku start fikir macam2.Gagal.Harapan.Result.Add math!!! Akhirnya, menitis jugak air mata aku menahan segalanya. Ya, aku KECEWA dgn diri aku sendiri. Ya, aku dah berusaha dan apa yg aku buat itu aku rasa lebih baik berbanding dulu.Merah lagi mata ni -_- Anyway aku stop crying sbb aku tak nak sbb add math otak aku tersekat dgn bio esok. kbye.