Sunday 14 August 2016

UMT??? (PART 1)

Assalamualaikum dear my readees!! So... tanggal 8 Ogos 2016, result UPU telah pun diumumkan! Jadi uols mesti dah tau kan kos apa yang aku dapat? Kay2 sabar. So aku dicampakkan ke Universiti Malaysia Terengganu.. Entah la, aku rasa intake degree student dari ex-KMP ni ramai dicampak ke Pantai Timur. Untuk UMT, ade la dalam 40 orang setakat ni dalam group whatsapp KMP UMT. UMK aku tak tahu tapi agak ramai la... Uitm ak rasa sikit je yg dapat.. Muahaha, tak kisah lah kan kat mana aku dapat asal aku masih ada peluang untuk belajar even aku dah rasa 50-50 antara dapat or tidak.. Yela kan kat matrik mana aku skor pun hm tu pun sebab Math. Aku rasa math dgn aku memang tak boleh berkawan baik. Yela since sekolah menengah kot, Add Math aku problem. Tak sangka lak kat matrik still same. Aku ingat boleh la ubah. Tapi masa tu aku terfikir jugak, macam mana aku nak teruskan study kalau math aku problem. Last-2 mmg betul pun.. kat matrik aku sangkut jugak. Benda basic kalau dah awal2 aku jatuh, datang yg lagi advance lagi lah aku rebah. Wait2, aku tulis kat sini bukan nk menghentam subjek math tu, juist nak cakap math is not my passion. Memang kat mana2 tak boleh elak dgn math tapi aku harap math involve statistics ni boleh tolong aku rather than calculus yang nauzubillah susah dia.. hahah. Hmm panjang lak an aku bebel.. Jadi uols mesti nak tau apa feeling aku bila dapat kos ni kan??

Oke, masa aku check ni, aku tengah otw nak naik SkyBridge langkawi tu tau. Masa tu aku tak tahu nak rasa excited ke hapee. At the same time ak berdebar dgn result. Tengah beratur beli tiket, check2 sms sampai. "Tahniah anda ditawarkan ke program GG31 UMT" . Ak pnya reaction mcm =,= whattttttt dia campak aku ke Terengganu!!! Huaaaaa. Padan muka aku jugak la sebab selama ni aku over thinking kata mcm mana la kalau dpt terengganu nihhh. Tu la orang cakap, kata2 tu doa. Tapi dah rezeki aku kat situ kan, aku tarik nafas legaa fuhh sebab dapat jugak tawaran. Alhamdulillah. Lepas tu aku dengan feeling bahagia la naik skyBridge yang tinggi nak mampus serius aku cakap wey lenguh nak naik balik . Turun rasa biasa je. Aku rasa macam nak tercabut kaki woi haha first time kan! Lepas tu ak pegi SkyTrex. Masa naik atas skytrex tu aku boleh pegi check kos GG31 tu kos apee. Sebab aku takut jugak GG31 tu kos bukan yg aku mintak. Dan..... YA!!! MEMANG BUKAN YA ALLAH. Masa tu aku gila punya down la.. AGROTEKNOLOGI LEPAS TUAI tu amendaa??? Aku ingatkan aku dapat sains biologi..masa tu ketaq2 abih rasa nk pengsan semua ada. Aku naik Skytrex tu pun rasa macam takda apa2. Rasa lifeless gila hahah. Lepas abang kakak smua family aku tau psl ni, sejak dari itulah ..dilema aku bermula...Serius tertekan. Nantikan part 2...