Tuesday 1 August 2017

REVIEW OF SEMESTER 2 - LONG HOLIDAY

ASSALAMUALAIKUM..

Huuiii hangpa semuaa *ada ka orang lol* Huhuu. I'm back again. So macam biasa lah.. Setiap semester melabuhkan tirai, I will update about how my life is going on for that sem.. Actually dah lama gila, dah sebulan mereput kat rumah ni, but I still membiarkan laptop di atas meja sampai berhabuk. Tunggu masa rajin nak taip pepanjang macam ni. Yela kan cuti.. Skill menaip aku pon dah pelik lembap semacam ni, dah lama tak taip assignment. Haha.

So, what's going on this sem? Err secara amnya, sem dua ni lebih stress berbanding sem 1 haha. Ala clichenya jawapan kan. Kalau camtu semua orang taw dah. sem -sem seterusnya memang akan makin bertambah stress sebab makin susah dan mencabar. But I had gone through many challenge along this sem. Firstly, of course la pasal silibus. Jam kredit sem 2 ni 22, kurang satu kredit daripada sem 1. Haha.. Takde beza pun kalau nak banding dari sudut jam kredit. Tengok subjek pulak. ok sem ni subjek 7, kurang satu subjek daripada sem 2. Pun tak boleh ukur dari segi subjek jugak. Adeh. habis tu apa yang beban sangat sem 2 ni?

For me, benda yang paling beban sem 2 ni adalah perasaan jiwa kacau. Yep, aku dah hadap jiwa kacau ni dari awal sampai lah penghujung sem. Tak nak ulas lah pasal tu. Focus on this. Okay, jiwa kacau ni mengganggu dan menyebabkan focusku tergendala kau memaksa aku menutup mata, tak sempat tutup telinga bila kau tertawa..Papap paraa paaa .lalalla..kan ku curi cintamu macam ku larikan lirikku kau tak perasan aku sukamu dari dulu lagi, kau simpan hatiku,,dari darjah satu darjah satuuuu. dari darjah satu aku suka kamuuuuu.
HADUIH sorry gurau ja haha. Tetiba tertulis lirik. Okay benda tu ar buat aku kacau. Aku rasa aku diberi ruang yang amat luas. Lupakan je lah. Okay lagi, of course la silibus subjek makin susah. Kalau sem 1 killer subject is biochem, sem ni kita ada.... taraaa botany and plant physiology. Dari awal aku pasang target, kali ni aku takkan biarkan result killer subjek aku ada C. Gigih ar buat notes segala sampai tak tido. Alhamdulillah. Paid off. Become a reality.. wehuuuu. Satu lagi pengganggu subjek adalah Biostatistic. Haduih. Mai tang kira memang aku meluat habih. Latihan pun bukan buat sangat. Nak harap mid sem exam tu ha baru ngaji balik. Dengan carry mark rendah namatey, but alhamdulillah Allah bantu aku lagi.. B- pun jadi janji bukan C.. Fuhhh. Part tu dah lega. Okay, apa lagi? Yang lain so far okay but genetic n agricultural biotech tu pun nasib gak dapat B- bcs it's too hard final dia. Banyak lopong weh. Mungkin ni rezeki aku lagi. Ohh ya aku still ingat, study week kali ni sumpah paling stress. Sebab lec boleh kasi assignment time tu and that time orang semua tgh focus on first subjek which is Kenegaraan. Haduih nak cita sal kenegaraan lagi stress. Nak buat video .. video kena kecam, reject tajuk. HUH! Paling bangang aku kena jadi ketua sebab nama aku bawah sekali. WTF arr. Takde rezeki kali ni sebab target A- . Maybe rendah kat carry mark. Hmm.

So dah habis review sem 2.. Apa lagi yang nak share? Ok will talk about rezeki in next entry.